Ofte stillede spørgsmål

Kulturcentret Kiers Gaard

Søndergade 12, 6280 Højer

Ofte stillede spørgsmål

Hvem kan leje kulturcentret Kiers Gaard?

Foreninger, kunstskoler, Folkeoplysende foreninger, kunstnere, kunsthåndværkere og andre kunst grene. Ligeledes kan naturelsker fx onitologer, fisker, jæger og naturfotografer også leje Kiers Gaard.

Kiers Gaard bliver typisk lejet til: malekurser, keramikkurser, grafisk kurser, maskinstrikkurser, skulptursymposier, træsymposium, kunstseminarier, teaterforestillinger, fotokurser, musikarrangementer, foredrag, konferencer, møder, udstillinger og naturelsker, der vil udforske marsken dyreliv og planter.

 

Er du i tvivl om du hører under nogen af kategorierne, så skriv eller ring og vi finder ud af det.

 

Hvordan betaler jeg for opholdet på Kiers Gaard?

Du betaler efter dit ophold på Kiers Gaard. Fakturaen laves udfra booking og angivelsesskemaet(se mere under spørgsmålet "En deltager på mit kursus vælger at sove hjemme?") Faktura betales via bankoverførsel.

 

Hvordan bestilles Kiers Gaard eller bare et lokale?

Har du fundet et ledigt tidrum i vores kalender, skriver du via kontaktformularen under kalenderen eller en mail til mail@kiers-gaard.dk. Angiv gerne så meget information som muligt som f.eks. dato for ankomst og afrejse samt ønskede klokkeslet for disse. Antallet af deltagere medhensyn til overnatning samt fordelingen af soverpladser på henholdsvis Kiers Gaards og i Fiskerhuset. Hvilke lolaker du ønsker at booke.

Daglig leder vender tilbage via mail med bekræftelse på bookingen indeholdene prisen for opholdet ud fra de angivede oplysninger. Skulle det vise sig at, der kommer ændringer så kontakt daglig leder, der vil sende en korigeret booking ud fra ændringerne.

 

En deltager på mit kursus vælger at sove hjemme, hvad så?

Ved ankomsten ligger, der i køkkenet altid en lille velkomst hilsen og et angivelses-skema. Her indføres efter opholdet hvor mange overnattende, der var de forskellige nætter samt fordelingen i Kiers Gaard og Fiskerhuset. Yderligere er der her muligt at angive dagsbesøg. Det er udfra disse tal fakturaen dannes.

 

Hvad gør jeg hvis jeg vil ændre eller annullere min bestilling?

Ændring og annullering af din bestilling skal foregå direkte til den daglige leder. Du finder kontaktoplysninger på den daglige leder i den tilsendte booking eller her på siden.

 

Hvilke dage kan jeg ankomme til kiers Gaard?

Alle. Du kan ankomme til Kiers Gaard fra den dato du har bestilt.

For at se ledige ankomstdatoer for Kiers Gaard samt se ledige lokaler, skal du gå ind og kigge i kalenderen eller kontakte den daglige leder.

 

Hvor lang eller kort tid kan jeg booke Kiers Gaard?

Der er ingen begrænsinger.

 

Hvordan bestiller jeg Kiers Gaard?

Du sender en mail eller bruger kontaktformularen under kalenderen.

Mail: mail@kiers-gaard.dk

 

Hvor og hvordan afhentes nøgle til Kiers Gaard?

Aftaler om nøgler og ankomst laves individuelt med lejer.

 

Hvilke tillægskøb er det muligt at bestille?

Det muligt at bestille

  • Linnedpakke: lagen, sengelinned og håndklæde 80,00 kr. per sæt
  • Servicepakke: sulfo, opvasketabs, affaldsposer, karklud, viskestykke 20,00 kr per person for opholdet
  • service: opstilling af borde, stole, oprydning, servering 200,00 kr. per time

 

Du kan tilkøbe lokaler:

  • Østershuset: atalie og grafisk værksted
  • Keramiklokale
  • Laden, med scene og plads til publikum
  • Hestestalden, kan buges som mødelokale og der mulighed for en lille scene. I lokalet er der et klaver.
  • Ekstra sove plads i ”Fiskerhuset”. Fiskerhuset er et lille hvidt stråtækket hus der ligger ved siden af Kiers Gaard.

Se billeder og beskrivelser af de enkelte lokaler i "Lokaleoversigten" her på siden.

 

Skal jeg selv gøre rent på Kiers Gaard?

Nej. Du skal dog sørge for, at huset afleveres i pæn og opryddet stand, for eksempel må der ikke efterlades opvask.

 

Hvor skal jeg henvende mig, hvis jeg vil klage over Kiers Gaard?

Alle klager omhandlende fejl, mangler og lignende ved Kiers Gaard skal indberettes direkte til den daglige leder eller service medarbejderen. Det anbefales, at kontakte den daglige leder/servicemedarbejderen så snart du opdager fejl, mangler eller lignende, således at vi har mulighed for at rette op på situationen hurtigst muligt.